جام جهانی ۲۰۱۸

من و جام جهانی ۲۰۱۸

پنج‌شنبه این هفته جام جهانی ۲۰۱۸ شروع می‌شود، می‌خوام قبل از شروع نظر و احساسم را در مورد تیم‌های حاضر بنویسم.

روسیه: از جام جهانی ۲۰۰۲ که کره و ژاپن میزبان بودند و خیلی هم خوب عمل کردند، میزبانی تیم‌هایی که نسبتا ضعیف حساب می‌شوند برای من جذابیت دارد از این لحاظ که ببینم به واسطه میزبانی چقدر می‌توانند بالاتر از سطح معمولشان عمل کنند. میزبانی آفریقای جنوبی هم، همین شرایط را داشت که البته از گروه خودش هم بالا نیامد.

عربستان و مصر: عربستان و مصر در گروهی قرار دارند که هر کدام شانس خوبی دارند برای بالا آمدن. تیم مصر را که می‌بینم یاد نحوه صعودشان به جام جهانی با آن پنالتی صلاح و گزارشگری می‌افتم، فکر کنم می‌گفت یا «الله یا صلاح» و همچنین محمد صلاح که در فینال لیگ قهرمانان آن اتفاق افتاد ولی به هر حال انگار خودش را به جام جهانی رسانده. عربستان هم در گروه خوبی افتاده شباهت‌هایی با تیم ایران دارد و کلا برای من جالب است ببینم چه نتایجی کسب می‌کند.

پرتغال: پرتغال و اون قهرمانی یورو مسخره‌اش، می‌خواهم ببینم با اگر با همان روش در جام جهانی هم بازی کنند به کجا می‌رسند.

اسپانیا: اسپانیا را به خاطر ایسکوش دوست دارم و امیدوارم اگر قرار هست به فینال برسد مثل ۲۰۱۰ همه را یک هیچ، یک هیچ نبرد.

ایران: گروه ایران، گروه سختی هست و اگر واقع‌گرایانه نگاه کنم شانس کمی برای صعود داریم. ولی خیلی خوب می‌شود اگر بتوانیم بالاخره طلسم صعود را بشکنیم. این سری بازیکن‌های بهتری هم در تیم ملی هستند. امیدوارم با یک برد و دو یا یک تساوی صعود کنیم.

فرانسه: فرانسه تیم خوبی دارد، نسل جدید و خوبی بعد از دوران زیدان شکل گرفته. در یورو هم خوب بودند. از پوگبا و گریزمان خوشم می‌آید و می‌رویم که ببینیم چه می‌کنند.

 آرژانتین: تیمی که هیچ وقت دوست نداشتم، اکثرا هم بد بوده و اخیرا به طور ویژه برای من این سؤال مطرح است که چطور می‌توان با این همه بازیکن عالی، اینطوری بازی کرد. حتی در جام جهانی ۲۰۱۴ هم به نظرم مزخرف بودند، سوییس و بلژیک را در مرحله حذفی یک هیچ بردند، هلند را هم در پنالتی. فقط فینال خوب بازی کردند.

برزیل: تیمی که خیلی دوستش داشتم تا باخت هفت یک در ۲۰۱۴ و پشت سر آن باخت به هلند. البته این روزها این قدر خوب کار کرده که دوباره به برزیل امیدوار شدم و دوستش دارم.

آلمان: تیمی که هیچ وقت دوست نداشتم ولی همیشه عالی بوده البته از یواخیم لو خوشم می‌آید و از زمان او آلمان کمی برای من جذاب‌تر است.

بلژیک: تیم بلژیک واقعا برای من جذاب هست، یک مرتبه تیمی که تا ۲۰۱۰ اصلا مطرح نبود پر از بازیکن‌های درجه یک شده(هازارد، لوکاکو، دی‌بروین)، در حدی که ناینگولان از جام جهانی جا می‌ماند. تقریبا بعد از برزیل بلژیک تیم دومم محسوب می‌شود.

انگلستان: انگلستان تیمی هست که تا امروز در تمامی تورنومنت‌ها دوستش داشتم ولی همیشه زود حذف شده، بازی خیلی خوبی هم نکرده. این دوره فقط تماشاچی‌اش خواهم بود ببینم چه می‌کند.

ژاپن: کره که چند سالی هست فوتبالش افت کرده، مسابقه‌های ژاپن را ندیدم اما می‌خواهم ببینم تیمی که گفته می‌شود از مدت‌ها قبل در حال کار است برای اینکه روزی قهرمان جام جهانی بشود چه در چنته دارد، قرعه بدی هم به ژاپن نخورده و اینکه ژاپن به غیر از ۲۰۰۲، ۲۰۱۰ هم از مرحله گروهی صعود کرد.

دیدگاهتان را بنویسید