نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲

من قصد نداشتم نمایشگاه کتاب بروم یا حتی در این بازه کتابی بخرم؛ به دلایلی که قبلا به بعضی از آن‌ها اشاره کرده‌ام، برخی از آن دلایل هنوز هستند برخی هم دیگر موضوعیت ندارند. بگذریم. اما در نهایت شرایطی پیش آمد که از فردی یک سری کتاب که عکسش را در بالا می‌بینید خریدم. گفتم به این بهانه وبلاگ را به روز کرده، از شرایطی که پیش آمد و در مورد کتاب‌ها بگویم.

زمستان سال پیش تلاشی کردم تا کتاب اخلاق اسپینوزا، ترجمه‌ی آقای جهانگیری را خریداری کنم. اما متوجه شدم گویا چاپ کتاب تمام شده و پیدا کردن آن به راحتی کتاب‌های دیگر نیست.

گذشت تا اینکه در بازه نمایشگاه کتاب امسال توییتی دیدم مبنی بر اینکه فردی می‌خواهد کتاب‌هایش را به نصف قیمت پشت جلد بفروشد. نگاهی به لیست کتاب‌ها انداختم و دیدم کتاب اخلاق اسپینوزا در میان آن‌ها هست. به بهانه کتاب اخلاق اسپینوزا کتاب‌های دیگری هم خریدم از جمله:

  • فضایل ذهن
  • بنیاد حق طبیعی
  • بازاندیشی زبان فارسی
  • تحقیقات فلسفی
  • رساله منطقی – فلسفی
  • دل تاریکی

بنیاد حق طبیعی، تنها کتاب دیگری بود که از قبل در لیست کتاب‌هایی که می‌خواستم بخوانم بود. کتاب را آقای مسعود حسینی ترجمه کرده. این کتاب هم از جهتی برای من مرتبط با کتاب اخلاق اسپینوزا است. به نظرم مطالعه‌ی سال‌های اخیرم از جمله فلسفه، در چارچوب خاصی قرار گرفته. قصد دارم کمی از این چارچوب خارج بشوم و این دو کتاب برای من در این جهت قرار می‌گیرند.

رساله منطقی – فلسفی و تحقیقات فلسفی را از آن جهت خریدم که متن انگلیسی و آلمانی هم در کتاب آورده شده وگرنه فعلا میل خاصی به خواندن نوشته‌های ویتگنشتاین ندارم. اخیرا کمی متمایل شده‌ام کتاب‌های فلسفه‌ای را که جدی‌تر می‌خواهم مطالعه کنم و ترجمه‌ی خوبی دارد، هم متن انگلیسی را داشته باشم هم ترجمه‌ی فارسی را و با توجه به هر دو متن کتاب را مطالعه کنم.

دیدگاهتان را بنویسید